Sportson behövde en partner som kunde tillgodose alla deras behov kring att uppdatera deras kassautrustning i samtliga butiker samt hålla en bra support till sina franchisetagare.

Om Sportson

Sportson är Sveriges ledande cykelspecialistkedja med 23 butiker runt om i landet. De säljer kvalitetscyklar av välkända varumärken till både proffs och för familjens behov. De tillhandahåller en helhet för sina kunder genom att även erbjuda ett stort utbud av tillbehör och varje butik har en verkstad för reparation och service.

Utmaningen

Sportson behövde en partner som kunde tillgodose alla deras behov kring att uppdatera deras kassautrustning i samtliga butiker samt hålla en bra support till sina franchisetagare. Detta då den egna personalen lade mycket tid för att supportera butikerna. De behövde också göra en genomlysning av var i sin verksamhet och i vilka processer som de behövde stöd av affärssystem.

Lösningen

Tillsammans gjorde vi ett upplägg gällande kassautrustning samt garanti- och supportavtal till butikerna, vilket innebär att om någonting händer med deras kassautrustning så kan franchisetagarna ringa direkt till Mobiplus som felsöker. De har också ett utökat garantiavtal som innebär att om någon hårdvara går sönder så skickar vi ut ersättningsprodukter.

Gällande genomlysningen av processerna så gjorde vi ett så kallad nyttoanalys där vi genom workshops samt intervjuer kunde mäta hur mycket tid och således pengar som lades på manuella rutiner eller begränsad information. Med hjälp av analysen får man en bättre bild av vilka delar som bör prioriteras i ett kassa- och affärssystem.

Lösningar: Kassasystem, Konsultation

‹ Tillbaka