Felaktig information om kallelse till extra bolagsstämma publicerad

Igår den 5 november publicerades felaktigt i Dagens Industri en kallelse till extra bolagsstämma.

Det är ingen bolagsstämma planerad den 27 november 2018.

 

För ytterligare information

Fredrik Danielsson, VD, MobiPlus AB
Telefon: 031-382 08 01
E-post: fredrik.danielsson@mobiplus.se

www.mobiplus.se

Kort om MobiPlus

MobiPlus AB (publ) (organisationsnummer: 556823-2465) är ett marknadsförings- och teknikföretag med kontor i Göteborg, Borås, Helsingborg, Söderhamn och Örnsköldsvik, som erbjuder lösningar inom digital marknadsföring till framförallt företag inom e-handel och detaljhandel. Bolagets affärsidé är att erbjuda plattformar för kommunikation via SMS, e-post, hemsida, e-handel, sociala medier, sökmotoroptimering, digitala skärmar och fasta reklamytor, samt sköta all teknik och support bakom plattformen. Det inkluderar även drift av webbplatser, webbutveckling, apputveckling, IT-baserade affärs- och kassasystem, samt service och montering. Bolaget har som mål att vara en helhetsleverantör för sina kunder för att effektivisera deras marknadsföring. Bolaget har utvecklat en egen plattform för bland annat SMS och nyhetsbrevsutskick med möjlighet till personliga utskick och enkel hantering.

Våra 7 bästa tips inför Black Friday och Cyber Monday

Snart är höstens största shopping helg här. Den 23-26 november smäller det. Har du planerat dina kampanjer och förberett er marknadsföring för årets Black Friday och Cyber Monday? Annars är det hög tid för det.

Vi hjälper dig på traven med våra åtta bästa tips som gör att även du som mindre eller medelstor handlare kan lyckas konkurrera med jättarna i branschen.

 

Vad visar er data från tidigare år?

Genom att analysera kundernas beteenden från tidigare år kan du se vilka av era kampanjer som haft bäst effekt. Titta på vilka nyckelord, vilket innehåll och vilka typer av erbjudanden som gett bäst resultat. Kom besökarna till din e-handel via Google, sociala medier, SMS eller nyhetsbrev?

För dig med e-handel finns all denna information i Google Analytics. Tillsammans med statistik från Google Ads, Google My Business, Facebook Insights etc där du får ännu mer data om respektive kanal får du en samlad bild av vart dina kunder kommer ifrån. Har du en fysisk butik kan du få ut mycket användbar information från ert kassasystem. Tillsammans ger detta en god idé om vilka marknadsföringsstrategier och kampanjer du bör köra med i år. Tänk också på att låta kanalerna samverka med varandra, så att budskapen kommer ut till rätt målgrupp i rätt kanal.

 

Stick ut med dina e-postutskick

E-postmarknadsföring håller än. E-post kan tyckas gammalt och tråkigt men det är fortfarande en av de effektivaste vägarna att få kunderna att handla. Så lägg lite extra tid på dina e-postkampanjer och du kommer att tjäna på det. Några enkla tips:

  • Satsa på ett enkelt, tydligt meddelande med ett väldigt attraktivt erbjudande som nämns redan i ämnesraden. Det kan vara till exempel ”50% på hela din beställning, gäller till midnatt!”
    Ett tydligt budskap fungerar som en så kallad Call-to-action som gör att kunden öppnar ditt mejl.
  • Skicka med en gratis present med varje order som överstiger ett visst värde. Gratis är gott och ett klassiskt sätt att öka ordervärdet då kunder gärna lägger till en vara i ordern när det innebär att de får en gratis present. Ett tips är att ta tillfället i akt vid Black Friday och Cyber Monday och skicka med något som ni själva vill bli av med som exempelvis en utgående kollektion.
  • Förläng rean i sista sekunden. På så vis fångar du upp kunder som hade tänkt handla men som ej hunnit. Genom att förlänga rean när konkurrenterna slutat med sin och kommunicera ut det till kunderna med ett nytt e-postutskick i stil med ”Rean förlängd, 50% på din order i 24H” kan du sticka ut i bruset och öka försäljningen.
  • Kör en tävling under rean som till exempel att alla som handlar under Black Friday är med i utlottningen av något. Tänk på att det du ger bort behöver vara attraktivt nog att få kunderna att handla. Om det inte är er egen produkt, kontakta leverantören och be dem skänka varan till er då de får gratis marknadsföring genom er kampanj.
  • Stressa kunderna att snabba på med sitt köp. Detta kan du göra bland annat genom att skicka ut ett nytt e-postmeddelande med rubriken ”bara ett fåtal kvar till kampanjpris”, ”beställ direkt innan lagret tar slut” eller ”erbjudande snart slutsålt”. Stress hos kunden får kunden att agera snabbare och genomföra sitt köp utan att fundera en extra gång.
  • Gå mot strömmen och gör tvärtom. Skicka ut e-postmeddelande med ämnesraden ”Därför har vi inte rea” som motiverar varför ditt företag inte väljer att rea eftersom ert fokus är hållbar konsumtion och företaget därför skänker 100% av vinsten till välgörenhet. Detta är ett sätt att sticka ut i mejlkorgen och samtidigt ger det en positiv bild av ert varumärke att företaget ger tillbaka till något som ligger er varmt om hjärtat.

    Vill du ha fler tips om e-post, se vår tidigare artikel ”så gör dina e-postutskick succé i sommar”

 

Kör hårt med hashtags i sociala medier

Om du inte redan arbetar med sociala medier är detta rätt tid att börja. Just i samband med Black Friday, Cyber Monday och inför jul är människor ute extra mycket på Instagram, Facebook, Youtube m.m. för att hitta erbjudanden. Sätt upp en genomtänkt innehållsstrategi för de marknadsföringskanaler du använder och glöm inte använda hashtaggarna #blackfriday och #cybermonday i sociala medier.

 

Se över annonserna på Google Ads, Facebook m.m.

Vid stora kampanjhelger som Black Friday och Cyber Monday är det extra viktigt att dina annonser är anpassade för de kampanjer du kör just nu. Skräddarsy annonserna med tydligt budskap. ”Passa på, kampanjen gäller endast den 23/11”.

Pausa allmänna kampanjer så du inte råkar visa ett allmänt budskap för en potentiell kund. Tänk också noga igenom vilka sökord du vill att din kampanj ska synas på, och sätt sökord som du inte vill förknippas med som negativ sökord i Google Ads.

Fundera över vilka dagar och tidpunkter som är bäst att satsa på för er. Det är viktigt att ha en genomtänkt strategi hela vägen, allt från hur stor budget som ska spenderas på annonserna och vem de ska visas för.

 

Var redo för mobilen

Vi har påtalat det tidigare och vi säger det igen, din webbplats måste fungera bra för mobilanvändare – annars kommer du att förlora affärer. Andelen som surfar mobilt bara ökar och ökar. Om du skickar ut kampanjkoder via SMS och e-post men saknar en mobilanpassad landningssida kommer du få ett betydligt sämre utfall av annonseringen än om din webbplats är byggd för mobilanvändare.

Testa själv, hur upplever du din webbplats när du surfar på den med din mobil. Om du stör dig på något är risken stor att kunderna stör sig ännu mer på det. Att tänka på UX (user experience) är idag a och o. Det kommer inom kort artiklar om hur du ska tänka runt UX, men vi vill uppmärksamma dig på begreppet redan nu.

 

Rörligt engagerar

Vi scrollar dagligen långt i våra sociala flöden. För att ditt företag ska stå ut och få våra ögon att fastna mer än en halv sekund behövs något extra. I många fall kan detta extra vara en filmsnutt. Idag kan alla spela in en film och använda för marknadsföring. Med dagens teknik kan du enkelt göra en kort film med din mobil och publicera på sociala medier. Du kan få bra effekt med film utan att anlita proffs. Titta hur andra gör och testa dig fram.

 

Låt inte dina kunder överge sina kundvagnar

Många kunder lägger varor i varukorgen men slutför inte sina köp. Det finns många orsaker till att de gör det, men uppmärksamma dessa kunder genom ett mejl, SMS eller retargeting-kampanj så har du stor chans att de slutför sitt köp. Vilken kanal som är bäst att använda beror på vart i köpresan kunden är, om det är en ny eller befintlig kund. Analysera dina övergivna varukorgar och ge kunderna ett bra erbjudande som passar dem.

 

Event Days of entrepreneurship 2018 med Drivhuset

Yes box! Drivhusets entreprenörsdag 2018 tidigare i veckan var välbesökt.

Först ut var Drivhusets verksamhetschef Sarah Norving, som hälsade oss alla varmt välkomna och talade om både entreprenörer, intraprenörer och kombinatörer.

Årets talare var radarparet Josefin Dahlberg och Vanja Wikström samt superentreprenören Jarno Vanhatapio (Nelly.com, ZooZoo.com och nu senast NA KD).

 

Dream Big! Radarparet Josefin Dahlberg (entreprenör och bloggare) och Vanja Wikström (momtrepreneur och grundare av bl. a. GlamMom.se) sprudlade av energi när de gick upp på scenen, två supergoa brudar som gav många bra tips till blivande entreprenörer. Några av många var följande;

  • Träna på att våga – och våga våga!
  • Våga misslyckas
  • Våga börja om, välja om och välja nytt
  • Våga göra din egen grej
  • Strunta i vad andra tycker

De pratade om misstag, att ett misstag inte behöver vara något dåligt, utan det är bara så att något du testat inte blev som du tänkt och att det största misstaget du kan göra är att inte våga testa det liv du vill leva.

Ett av tjejernas favoritcitat;

’Gör en sak varje dag som skrämmer dig’ – Eleanor Roosevelt

Här kan jag även tipsa om deras podcast ”Josefin och Vanja” där de Girl Power-peppar sina lyssnare till att skapa sig en vardag man älskar och där de ger sina bästa tips på hur man når sina mål i livet.

 

Jarno är skapare till både Nelly.com, ZooZoo.com och nu senast NA KD, där man är extremt framgångsrik och skeppar produkter världen över. Här snackar vi superentreprenör!

Jarno delade även han med sig av många tips, tankar och rena fakta. Han pratade bland annat om Fast Fashion Online, Survival Values vs Self Expression Values samt Marketing strategy – Build, Engage, Convert.

Även Jarno delade med sig av ett par citat;

’Summan av alla problem vi löser blir värdet av bolaget’- Martin Lorentzon, founder of Spotify

’You just can’t beat the person who won’t give up’

Hans tipsade om boken ’Svälj den fulaste grodan först’ – 21 sätt att få mer gjort på kortare tid’ och sa till oss att läsa den!

 

Detta var andra gången jag som student på utbildningen Digital business developer var med på detta event. Och det var minst lika intressant som förra året. Det jag tar med mig från denna dag är att en väg sällan är rak och att det är okej att misslyckas bara du fortsätter att ha drivet att ta dig upp ur diket.

’Go the extra mile, it’s never crowded’ – Dahlberg & Wikström

 

/Praktikant-Jenny

MobiPlus utser ny VD

MobiPlus tar avstamp med uppdaterad vision och målstyrning samt omfördelning av ledningsresurser.

De övergripande målen som kommer prägla MobiPlus arbete under de kommande åren är att etablera ett kunderbjudande och en leveransnivå i klass med ledande nischföretag inom respektive affärsområde som skapar tydliga fördelar att samla tjänster hos MobiPlus, en arbetsmiljö och kultur som lockar den bästa personalen till MobiPlus, samtidigt som bolaget skall visa en stabil tillväxt gällande såväl omsättning och kunder som ett team av medarbetare som växer i samma takt.

Som en del i att skapa förutsättningar för att nå dessa ambitiösa mål så har MobiPlus dragit slutsatsen att det i ledningen måste skapas större förutsättningar för att driva affärsutvecklande projekt. Därför har styrelsen beslutat att det kommer ske en rockad i ledningen där VD Fredrik Alsgren kommer få en ny, skräddarsydd, roll som kommer vara direkt underställd styrelsen för att driva långsiktiga projekt inom affärsutveckling och tillväxt. Till ny VD utses Fredrik Danielsson, tidigare COO på MobiPlus. Fredrik Danielsson var tidigare VD för Retailsolutions Sverige AB, som tidigare under året förvärvades av MobiPlus. Styrelsen ser att denna förändring kommer kunna skapa bättre förutsättningar för en god balans mellan den operativa driften och det strategiska arbetet när MobiPlus tar nya steg in i den digitala framtiden.

Fredrik Alsgren ser fram mot att tillträda den nya befattningen:
”Jag har sedan i somras funderat på min roll och hur vi ska kunna driva utvecklingsarbetet i koncernen. När vi nu satte oss med frågan i styrelsen blev det därför ett ganska enkelt beslut. Nu får jag möjlighet att lägga min tid på teknik och teknikutveckling vilket jag brinner för och som är framgångsfaktorer för bolaget i framtiden. Med Fredrik Danielsson får vi dessutom en VD som kan gå direkt in i verksamheten utan att vi tappar tempo.”

VD, Fredrik Alsgren.

 

För ytterligare information
Fredrik Danielsson, VD, MobiPlus AB
Telefon: 031-382 08 01
E-post: fredrik.danielsson@mobiplus.se
www.mobiplus.se

Denna information är sådan information som MobiPlus AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18/10 2018.

Kort om MobiPlus
MobiPlus AB (publ) (organisationsnummer: 556823-2465) är ett marknadsförings- och teknikföretag med kontor i Göteborg, Borås, Helsingborg, Söderhamn och Örnsköldsvik, som erbjuder lösningar inom digital marknadsföring till framförallt företag inom e-handel och detaljhandel. Bolagets affärsidé är att erbjuda plattformar för kommunikation via SMS, e-post, hemsida, e-handel, sociala medier, sökmotoroptimering, digitala skärmar och fasta reklamytor, samt sköta all teknik och support bakom plattformen. Det inkluderar även drift av webbplatser, webbutveckling, apputveckling, IT-baserade affärs- och kassasystem, samt service och montering. Bolaget har som mål att vara en helhetsleverantör för sina kunder för att effektivisera deras marknadsföring. Bolaget har utvecklat en egen plattform för bland annat SMS och nyhetsbrevsutskick med möjlighet till personliga utskick och enkel hantering.

 

Läs som pdf

Best of Brighton – missa inte vår artikelserie

Håll dig uppdaterad för vad som gäller inom digital marknadsföring

 

Nu har det gått två veckor sedan vi besökte BrightonSeo för höstens stora SEO-konferens och vi kan minst sagt meddela att vi matades fulla med nya möten, intryck och nyheter inom den digitala världen.

Under denna höst kommer vi publicera en artikelserie med godbitar från konferensen, tips för hur du inom digital marknadsföring kan skapa bättre synlighet för din webbplats samt hur viktigt det är att sprida ditt varumärke på rätt sätt.

 

Fyra höjdpunkter som briljerade lite extra

  • Känna inspirationen flöda efter möten med alla coola branschmänniskor
  • Greg Grifford – ren och skär underhållning om lokal SEO
  • Aiden Carrol – gå in och följ denna färgstarka karaktär på Twitter om du gillar humor, UX och kundresor
  • Utbyta idéer och tankesätt med människor från hela världen

 

I artiklarna kommer vi bland annat fördjupa oss inom området UX (user experience / användarupplevelse) och marknadsföringstrenden influencers. För hur påverkar UX och hur använder man egentligen UX för att förbättra kundens upplevelse av såväl företaget men också webbplatsen? Och hur kan man använda sig av influensers för att sprida sitt varumärke?

Spännande eller hur? Följ oss för att inte missa hur du kan förbättra din digitala närvaro och hur du med olika medel har möjlighet till ökad konvertering.

 

Happy reading!

Så lyckas du med virala kampanjer

Vi ger dig våra bästa tips på vad du ska tänka på för att lyckas med dina kampanjer.

 

Vad är då en viral kampanj?

En viral kampanj är när någon skapar ett innehåll som tilltalar den tänkta målgruppen så att de sprider den vidare.

Vad är då skillnaden mellan att något gått viralt och att något fått stor spridning?

Viralt = Många hjälper till att sprida innehållet.
Stor spridning = Du får göra jobbet själv med att sprida innehållet.

Det enkla svaret är att något blir viralt när din målgrupp självmant väljer att dela ditt innehåll.

När en marknadsföringskampanj blir viral kan det ha positiv effekt på företagets försäljning, digitala engagemang samt varumärkeskännedom.

Vilka är fördelarna med virala marknadsföringskampanjer?

De kan vara varumärkesbyggande

De kräver inte en stor budget

De exponerar ditt varumärke för en ny (och större) målgrupp

 

Tips på hur du kan skapa en viral marknadsföringskampanj

Tilltala den tänkta målgruppen
Få målgruppen att vilja dela det innehåll du erbjuder med vänner, familj och följare på sociala medier.

 

Ha en stark visuell strategi
En kampanj ska berätta något! Här lyckas man bäst genom att använda sig av visuella element som talar till målgruppen. Din visuella strategi ska hålla en röd tråd i relationen till ditt varumärke och målgrupp. Det bör vara intressant och informativt.

 

Var kreativ och unik
Fundera över varför målgruppen ska vilja välja just din produkt/tjänst? En kampanj blir inte viral om den inte innehåller en unik, intressant och innovativ idé. Kampanjen behöver innehålla något nytt och intresseväckande.

 

Skapa en känsla
Du behöver få din målgrupp att känna något. Om de inte känner något särskilt kommer de heller inte att vilja dela ditt innehåll. Använd dig av känslor så som frustration och/eller glädje. Använd berättelser, trender, musik, humor och ”triggers”.

 

Säkerställ att kampanjen enkelt kan delas och spridas
Tack vare Internet och sociala medier är det idag ganska enkelt att dela och sprida sitt innehåll. Men för att få något att bli viralt, krävs det att innehållet delas om och om igen. Det betyder att du och ditt företag både behöver dela innehållet i så många kanaler som är möjligt, men även på så många olika sätt som möjligt. Efter det behöver du göra det enkelt för din målgrupp att dela innehållet vidare.

 

Använd timing till din fördel
Du bör även tänka igenom och planera vilken dag och tid du ska dela ditt innehåll. Tänk på att möta kunden där kunden vill bli mött. Vilka kanaler befinner sig din målgrupp/ dina målgrupper i? Vilken tid på dygnet är chansen störst att nå ut till dem? Ska du satsa extra mycket när en storhelg, så som jul eller midsommar närmar sig? Använd dig gärna av en aktivitetsplan för att få en bättre överblick.

 

Glöm inte att analysera
Det finns inget facit för hur du ska göra för att dina marknadsföringskampanjer ska få spridning och därigenom en chans att bli virala. Det du kan göra, är att gå tillbaka och se hur de tidigare kampanjerna har gått och ha det som en grund när du skapar en ny. Analysera, lär av dina misstag och vänd dem till något positivt.

 

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig med att skapa en viral marknadsföringskampanj? Kontakta oss!

Så lyckas du på Instagram

Sedan länge använder sig Instagram av en algoritm för att bestämma vilka inlägg du som användare ser och i vilken ordning.  Idag blir det allt viktigare att hitta rätt väg för att just ditt inlägg skall nå så många som möjligt. Här har vi samlat ett par tips på hur du lyckas på Instagram.

Använd Instagrams alla funktioner

Instagram är så mycket mer en bara ett bildinlägg idag. Under året har Instagram lanserat möjlighet att lägga till ett frågeformulär i Instagram Stories och sända filmklipp i realtid  med Instagram Live. Nu testas rekommenderade poster som kommer göra det möjligt för dina inlägg att visas som rekommenderad inlägg hos följare som visat intresse för liknande konton. Håll ögonen öppna för nya funktioner som Instagram lanserar och våga testa!

Instagram Stories

Intagram Stories är och förblir en stor kanal på Instagram. Med Instagram Stories har du möjlighet att ta ut svängarna och visa din personlighet.

Hashtags

Instagrams algoritm har alltid gynnat användningen av specifika och relevanta hashtags.  Välj ut 10-20 hashtags som är relevanta för  ditt varumärke eller för de ämnen du pratar om och varva mellan tre till fem hashtags per inlägg.  Leta efter aktuella hashtags i din bransch som kan driva ny trafik till din sida. Nu finns också möjligheten till att följa en #hashtag på Instagram vilket innebär att dina inlägg kan dyka upp automatiskt i flöden hos potentiella nya följare.

Kommunicera med dina följare

Att svara på kommentarer från följare gör att dina följare känner sig sedda och uppskattade och kan även ge ditt inlägg större räckvidd. Det håller också flödet levande.

Genomtänkt med kvalitet

Följare är mer benägna att bli fans när de vet exakt vad de kan förvänta sig från ditt flöde. Se över din strategi över hur du vill arbeta och synas på Instagram. Inlägg från dig ska ha hög kvalitet och vara genomtänkta.  Då får du nöjda följare!

Instagram handlar om engagemang.  För att nå ut till så många följare som möjligt krävs engagemang både från dig som publicerar innehåll och från dina följare.  En viktig del av Instagrams algoritm är att de belönar konton och inlägg som har högt engagemang. Många likes och kommenterar visar på att ditt inlägg är intressant och viktigt för besökaren vilket Instagram gillar.

Vill du diskutera din strategi för sociala medier? Kontakta oss

Senareläggning av delårsrapport Q3

MobiPlus AB (publ) kommer att senarelägga delårsrapporten Q3 till den 19 november 2018.

Bolaget skulle ursprungligen publicerat rapporten före tredje kvartalet måndagen den 12 november. Detta kommer istället ske måndagen veckan efter, den 19 november 2018.

 

För ytterligare information

Fredrik Alsgren, VD, MobiPlus AB
Telefon: 031-387 07 71
E-post: fa@mobiplus.se

www.mobiplus.se

 

Kort om MobiPlus

MobiPlus AB (publ) (organisationsnummer: 556823-2465) är ett marknadsförings- och teknikföretag med kontor i Göteborg, Borås, Helsingborg, Söderhamn och Örnsköldsvik, som erbjuder lösningar inom digital marknadsföring till framförallt företag inom e-handel och detaljhandel. Bolagets affärsidé är att erbjuda plattformar för kommunikation via SMS, e-post, hemsida, e-handel, sociala medier, sökmotoroptimering, digitala skärmar och fasta reklamytor, samt sköta all teknik och support bakom plattformen. Det inkluderar även drift av webbplatser, webbutveckling, apputveckling, IT-baserade affärs- och kassasystem, samt service och montering. Bolaget har som mål att vara en helhetsleverantör för sina kunder för att effektivisera deras marknadsföring. Bolaget har utvecklat en egen plattform för bland annat SMS och nyhetsbrevsutskick med möjlighet till personliga utskick och enkel hantering.

 

Läs som pdf

SMS-utskick för företag

Öka din försäljning med SMS-marknadsföring

Vill du på ett enkelt och snabbt sätt nå ut till dina kunder? Har du ett erbjudande och vill öka din försäljning? Med SMS når du dina mottagare direkt i telefonen och detta på bara några minuter.

Med en avsevärt större öppningsfrekvens än nyhetsbrev öppnas ett SMS av hela 97% av mottagarna.  Ett nyhetsbrev har större risk att försvinna i den stora massan eller hamna i skräpposten. Se till att utnyttja denna möjlighet att nå dina kunder.

 

För att en SMS-marknadsföring ska ses som lyckad behöver dina utskick vara relevanta. Rätt meddelande till rätt mottagare. För att det ska bli riktigt bra behöver du samla in data om dina kunder och segmentera listor ut efter denna information.

Du kan segmentera dina listor efter olika länder, postnummer, aktiva kunder under en viss period etc. Med hjälp av data om dina kunder kan mottagarlistorna anpassas helt efter dina önskemål.

 

Relevant och tydligt innehåll

Meddelandet ska vara enkelt, tydligt och kortfattat. Standardlängden på 160 tecken kan göra det svårt att få med all relevant information. Lägg den informationen på en separat landningssida. Innehållet i meddelandet ska vara lockande och göra att mottagaren ska vilja agera på något sätt. Inkludera en länk till hemsidan för mer information om erbjudandet eller rabattkod.

Möjligheterna att använda unika kampanjlänkar och rabattkoder gör att du enkelt kan följa upp resultatet och se hur försäljningen ökat tack vare detta.

Du vet väl att du kan planera dina utskick och kampanjer för hela året, schemalägg inför alla händelser och köphelger.

 

Var personlig när det behövs

Rikta dina SMS med personligt budskap och förtydliga detta genom att inleda meddelandet med ”Hej Anna!”. Detta kan vara trevligt för mottagaren och gör att han eller hon känner sig utvalda.

 

Utforma ditt SMS-utskick med rätt information och skicka vid rätt tidpunkt

Nå ut med ditt erbjudande eller information när dina kunder är som mest mottagliga. Lär känna dina kunder och se när det är mest troligt för konvertering. Ett meddelande som kommer för tidigt på en helgmorgon kan skapa irritation hos kunden. Gör du istället ett utskick mitt på dagen har det en tendens att glömmas bort pga. andra faktorer och risken att kunden missar erbjudandet är stor.

 

Låt kunden även få möjlighet att avregistrera sig från kommande utskick. Det finns inget som skapar så stor frustration som när det skickas reklam via SMS till de som inte uppskattar det. Avsluta därför ditt meddelande med tydlig information om hur man går tillväga.

Nyfiken på att testa din SMS-kampanj med hjälp av vår SMS-tjänst?

Hösten och vinterns alla SMS-kampanjer står för dörren och med det även årets största kampanjdag – Black Friday den 23 november. Vill du och ditt företag komma igång med SMS-marknadsföring i god tid inför detta?

Med MobiPlus unika plattform kan du hantera dina utskick snabbt och enkelt.

Läs mer om vår SMS-tjänst och kontakta oss redan idag för att komma igång med personlig SMS-marknadsföring och ökad försäljning.