Vi fortsätter vår artikelserie om våra medarbetare på Mobiplus och idag får ni lära känna Rickard Amidani, som är en av våra account managers. Han har gedigen erfarenhet inom sälj och har nyligen kompletterat sina kunskaper inom digital och innehållsmarknadsföring.

Berätta om din roll på Mobiplus. Hur kom du i kontakt med företaget och hur ser dina tidigare erfarenheter ut?

I mer än ett år var min roll teamledare för sälj och idag är jag account manager på Mobiplus, och jag började där tack vare att jag kom i kontakt med Simon Johansson. Tidigare har jag bland annat jobbat som försäljningschef på Hitta.se och jag har även studerat Digital Marketing och Content Marketing vid IHM Business School.

Hur ser en vanlig dag ut på jobbet för dig?

Det är alltid fullt fokus på kunden. Att boka möten, upprätthålla affärer och kundrelationer.

Vad jobbar du med just nu?

Just nu jobbar jag mycket med sociala medier och jag bokar in möten för att skapa starka konkurrensmedel för våra kunder. Främst via annonsering.

Vad tycker du kännetecknar Mobiplus som företag?

Mobiplus kännetecknar tillväxt och att vi vill framåt och bli en större koncern, och att allt ska klaffa väl med alla olika system i ett.

Vad gillar du mest med ditt jobb?

Det är nog självständigheten, att man jobbar på egna villkor och att man har en nära kontakt med kunden.

Vilka egenskaper har en bra säljare tycker du?

Man måste vara duktig på att skapa relationer med kunderna. Men samtidigt vara genuin och se en win-win i affären. Det är min take på det.

Vilka är de största utmaningarna i din roll?

Det är en enorm konkurrens på marknaden vilket gör att kunderna idag är pålästa. Så utmaningen är att kunna skapa ett behov som de idag inte redan känner till, men samtidigt är det enormt motiverande.

Vad är det som gör att du trivs med att jobba hos Mobiplus?

Vi är ett gött gäng med bra produkter och tjänster helt enkelt. Mobiplus är ett stabilt bolag från grunden.

Hur skulle du förklara Mobiplus för någon som inte jobbar här?

Det är en IT-koncern som underlättar för alla typer av kundgrupper. Hela vår USP är snarare att vi är en samarbetspartner än en leverantör – i alla digitala segment. Och all kompetens finns in-house.

‹ Tillbaka